13 Januari 2009

Demonstrasi anti-Israel


Pada 2hb Januari lepas, BPPNJ telah berjaya menganjurkan demonstrasi anti rejim Yahudi-Israel dan sekutunya di perkarangan Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru. Program ini bermula selepas masyarakat Islam selesai menunaikan solat Jumaat di masjid tersebut.
Saudara Rosli Kemin (Yang Dipertua PAS Johor Bahru) selaku pengerusi himpunan telah memulakan program dengan ucapan mengutuk kekejaman yang dilakukan oleh rejim Yahudi-Israel. Slogan-slogan anti-Israel dilaungkan dan diselangi dengan pekikan takbir oleh orang ramai. Bagi menunjukkan sokongan, orang ramai yang hadir turut mengangkat sepanduk dan poster mengutuk kekejaman rejim Israel tersebut.
Saya juga tidak ketinggalan menyertai demonstrasi ini. Selain saya, saudara Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat), saudara Zulkifli Ahmad (Timb. Pesuruhjaya PAS negeri), kepimpinan PAS peringkat negeri yang lain, wakil dari PKR dan badan bukan kerajaan (NGO) juga turut serta untuk menunjukkan solidariti rakyat Johor juga bersama dengan perjuangan rakyat Palestin yang sekian lama dinafikan hak. Para pemimpin PAS Johor seterusnya berucap mengutuk serangan ganas tentera rejim Zionis ke atas umat Islam Palestin yang turut membunuh wanita dan kanak-kanak. Umat Islam di Malaysia juga diseru tanpa mengira batasan fahaman politik agar bersatu dalam mengutuk serangan ganas tersebut.
Saya kemudiannya membacakan doa untuk kesejahteraan rakyat Palestin, sebelum diakhiri dengan pembakaran bendera negara haram Israel. Perhimpunan ini berakhir kira-kira jam 2.30 petang tanpa sebarang insiden yang tidak diingini.


2 ulasan:

Inspirasi Dari Hidup berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Inspirasi Dari Hidup berkata...

Boikot Produk Yahudi & Zionis