24 Ogos 2009

ISU SYURGA, NERAKA TIDAK PERLU DIPANJANGKAN

JOHOR BHARU (ISNIN, 24 OGOS 2009) - Pesuruhjaya PAS Johor, Prof. Dato' Dr. Mahfodz Mohamed menyifatkan isu syurga dan neraka daripada kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak seharusnya diulas sesetengah pihak hingga ada yang menyifatkannya (Nik Aziz) "manusia luar biasa" dan memintanya bertaubat.

Beliau berkata, kenyataan juga tidak seharusnya diberikan Pengerusi Jawatankuasa Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof. Datuk Abdul Shukor Husin terhadap kenyataan Nik Aziz mengenai sesiapa yang menyokong UMNO tidak akan masuk syurga adalah salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam, tanpa bertanyakan hal itu terlebih dulu kepada Nik Aziz.

"Jika hendak buat kenyataan terhadap kenyataan seseorang itu, mesti tanya dulu tuan punya diri dan saya juga tidak mahu ulas apa-apa kerana tiada di tempat kejadian dan saya sendiri belum berkesempatan bertanyakan hal ini kepada beliau (Nik Aziz)."

"PAS memang perjuangkan Islam dan UMNO berdasarkan perkauman. Pada dasarnya memang betul apa yang ditimbulkan Nik Aziz itu, isu syurga dan neraka ditujukan kepada mereka yang berbuat baik akan dibalas baik dan jahat dibalas jahat namun janganlah disalahfahamkan maksud yang cuba disampaikannya itu," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

(Dipetik dari Sinar Harian (Perak), Isnin 24 OGOS 2009, N7)

Tiada ulasan: