09 Februari 2009

Konflik di Perak

Dalam masa seminggu ini saya telah 2 kali ke Perak. Pertamanya adalah pada 5hb Febuari (jemputan menunaikan solat hajat SELAMATKAN KERAJAAN PR di kediaman rasmi MB) dan yang kedua kalinya adalah pada 8hb Febuari (mesyuarat PAS Pusat).

Dari apa yang saya lihat, baca dan dengar, saya amat mengkagumi ketabahan yang ditunjukkan oleh DS Nizar Jamaluddin dengan apa yang dilaluinya bersama para pemimpin dan ahli Pakatan Rakyat di Perak. Bermula dari peristiwa dia dijatuhkan secara kejam sehinggalah peristiwa dia dihalau keluar dari pejabatnya di bangunan SUK oleh Setiausaha Kerajaan Negeri. Dia sentiasa mampu untuk melemparkan senyuman dan berjenaka kepada para wartawan dan penyokong yang berada di sekelilingnya.

Saya tidak berniat untuk mengulas tentang konflik yang berlaku itu, tetapi sekadar berkongsi video-video tersebut untuk tatapan semua.

(05/02/09) Penyokong kerajaan Pakatan Rakyat Perak berkumpul di hadapan kediaman rasmi MB.

(06/02/09) MB Nizar datang kerja seperti biasa pada pagi Jumaat.

(06/02/09) Demonstrasi bantahan bermula selepas solat Jumaat di Masjid Ubudiyyah, Kuala Kangsar.

(07/02/09) MB Nizar masih sempat mempengerusikan Mesyuarat Khas EXCO di kediaman rasmi MB dan telah meluluskan 4 usul untuk dilaksanakan kerajaan negeri.

Tiada ulasan: